onsdag 21 oktober 2015

Skor för rusk

Det går mot vinter,
eller det är i alla fall riktig höst,
och med väderförändring på gång.


Så jag har plockat fram vinterskor,
och tovade strumpor.
Inget går upp mot dem - helt i ull, mjuka och varma.

Blir det regn - vilket faktiskt är utlovat - byter jag fotbeklädnad.
Fortfarande tovade men nu mer toffellika. 
I dem går jag helt barfota och den tovade ullen blir en extra hud.
Så stoppar jag fötterna i galoscherna när jag ska ut.
Himla smidigt och enkelt.

3 kommentarer:

  1. Nu när jag har två fötter att gå med får jag nog ta fram ullen och tova.... Det finns inget skönare än ett par ullsockor❤️

    SvaraRadera
  2. Verkligen dags att tova, och grattis till två fötter. Så kul!

    SvaraRadera
  3. Min moster älskade sådana strumpor. Hon sa att de var väldigt varma.

    SvaraRadera