måndag 28 september 2015

Alla har väl en sillakasse?

Ingrid Bergman hade en,
och hennes döttrar hade var sin,
och jag har en!




Och den på bilden har Jonas Hasselrot bundit.
Jag skriver om sillakassen, den som vanligen kommer från Ödenäs.
Här kan du läsa mer om kassens historia.

Igår såg jag filmen Jag är Ingrid.
En biografi om Ingrid Bergman, med hennes barn,
och baserad på hennes dagböcker och privata filmer, med mera.
Trots att det var filmklipp och stillbilder blev det en helhet.
Jag kände att man verkligen kunde ta del av hennes livsval,
 som skådespelerska men även som privatperson.
Jag fick en fördjupad bild av hennes liv,
och blev verkligen imponerad.

Här kan du tjuvkika.
Och här ett klipp från aktuellt.

Men vill du se hennes sillakassar,
ja då får du se filmen.
Jag är Ingrid!





4 kommentarer:

  1. Ja tyvärr är de inte så hållbara och dessutom så vackra att man verkligen vill använda dem.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas få tillfälle att se filmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är mer än sevärd - inte bara för sillakassarna!

      Radera