fredag 18 april 2014

Så här tänker jag ...

...sticka mina första par strumpor.
Garnet är valt ur mitt garnförråd och inte nytt.


Det kommer från Bolivia och är en gåva från min systerdotter.
Säkert nästan tolv år sedan jag fick det, men helt okej.
Det är ett mjukt alpackagarn och jag har bara vitt.
Så jag kompletterar med ett flerfärgat melerat silkegarn.
Köpt själv för många år sedan, för att det är vackert.

Nu tycker du kanske inte detta är sockgarner?
Håller med, men är vad jag har.
Och då får det bli nattstrumpor för frusna fötter.
Då är det minimalt slitage och mjukt och skönt.

Så till stickor!


Jag har ett gäng av olika storlek och hoppas på få till ett spel.
I annat fall får det bli den nya förpackningen.
Problemet är att de är lite för tunna.
Och då måste jag räkna om mönstret - inte så bra.

Så nu är det bara att börja!

2 kommentarer:

  1. Lycka till, väntar på att få se resultatet! Ha en riktigt skön påsk !

    SvaraRadera
  2. Tack, det kan behövas! Och ja - redovisning kommer.
    Allt gott till dig,
    Birgitta

    SvaraRadera