torsdag 26 mars 2015

Avgörande ögonblick

Oj vad det är svårt att välja!
Valet av vilket radioprogram som är bäst,
eller som har betytt mest för mig.


Skaparglädje med korsstygn och broderi,
 och programmet "Mest för flickor - En avig och två räta" 1961,
 ligger bra till för sin klämmiga signaturmelodi till syjuntan.
Klicka här och du kan lyssna på programmet - 13 minuter pågår det.

Scrolla sedan ner en bit så hittar du spännande röster.
Anna-Maja Nylén berättar om virkningens historia, 1971.
Britta Johansson delger oss det mesta om Hallandssömmen, 1976.
Katarina Ågren reder ut frågan om äkta eller oäkta, 1972.
Ingo Johansson beskriver 1962 hur han knypplar mellan sina boxningsronder!

Plötsligt får jag en röst på personer som bara varit ett namn.
Ja tänk vad mycket bra radio som gjorts.
Vad minns du?


2 kommentarer:

  1. Namnen är välkända men jag minns ingenting... Nu ska jag ha en nostalgistund! Tack gulle dig för allt som du tipsar !!!

    SvaraRadera
  2. Ja men visst minns många när Ingo blev världsmästare i boxning. Jag hörde det inte själv men oj vad det pratats om med i min bekantskapskrets. Däremot visste jag inte att han var en sån hejare på knyppling.

    SvaraRadera