onsdag 18 juni 2014

Sticka!

Slå två flugor i en smäll,
nu då det är värdsstickardagen.

Newborn_Email signature_Africa 
 Sticka en ruta för nyfödda barns överlevnad.
En aktivitet som pågår på många håll i världen.
För att påverka politiker att satsa mer på kvinnor och barns hälsa, 
har Rädda barnen initierat aktiviteten.
Om detta kan du läsa mer här

Många barnmorskor stickar och som en av dem sa,
"När jag stickar är mina patienter lugna, då vet de att allt är bra."


Så greppa stickorna, 
World wide knit in public day pågår hela veckan.
Flera event arrangeras av Sticka!

Global Knit-in on Juni 19
fortsätter till augusti.
Vill du veta mer?
Låt mig veta!

 
 

2 kommentarer:

  1. En massa kvinnor stickar idag i Geneve för att sända sina fyrkanter till Rädda Barnen i Syd Afrika och de lägger upp information på Twitter genom att använda hashtags: #EveryNewborn eller #TBT, #ThrowbackThursday Nu vet ju inte jag hur man Twittrar men det finns säkert andra som kan...
    Här lite om sticking i Geneve http://www.newlyswissed.com/urban-knitting-has-reached-switzerland/

    SvaraRadera
  2. Åh så bra information! Nu hoppas jag på många rutor till Rädda barnen.

    SvaraRadera