söndag 6 december 2015

Nytt

Det här visst jag inte,
det var helt nytt för mig.


Företaget Peppermintrock som finns i Hemse.
Ett nytt gotländskt klädmärke grundat 2011.
Två unga kvinnor som producerar kläder till barn och vuxna.
Flaggbutik i Hemse men webbutik på nätet, här.


Men det här är en gammal bekant, så det visste jag.
Företaget Imse Vimse som skapar en bättre framtid för världens barn.
Genom att producera tygblöjor!
Sedan 1988 finns företaget i Visby men blöjorna säljs världen över.
Här hittar du hemsidan med webbutik, och där finns mer än blöjor.

Bilderna har jag fotat i Gallerian i Visby,
där Almi presenterar några gotländska företag, 
från oljeborrare till de som jobbar med foto på nätet.
Och däremellan två av Gotlands textilföretag!

2 kommentarer:

  1. Ett nytt och ett gammalt.... Hela tiden får man lära sig av dig....
    Imsevimse har barnbarnen nyttjat så det visste jag!

    SvaraRadera
  2. Ja Imse Vimse är verkligen bra och gör ett beundransvärt arbete. Och kul är det med unga personer som vågar satsa. Bara att önska dem lycka till!

    SvaraRadera