söndag 14 december 2014

Oj då!

 Jag brukar göra julens kort själv.
Det har blivit en utmaning att hitta på hur.
Glad i hågen gick jag för att inhandla material.


Både förvånad och förundrad blev jag,
för där erbjöds virkade plättar, så kallade stickers.
Säkert handvirkade av tunn tråd, kanske sytråd.
Pärlor och paljetter och glitter.
Påsar med blandade knappar och hopplockade pysselkit.


Kartong blev vad jag köpte, gick hem, letade och hittade:


tomma uppklippta kaviartuber - är guld värda,
blyertspenna, kuvert och vita A4 ark,
lite ullgarnsrester och så pepparkaksmåttet - lilla hjärtat.
 Det får bli julhälsningen 2014!

 

2 kommentarer:

  1. Hej hopp vart hittar man sådana kitt? Inte för att jag behöver, mina julkort har jag redan gjort och i år får du och alla andra jobba....säger inte mer!

    SvaraRadera
  2. Den stora livsmedelsaffären har det mesta. Fast jag är helt övertygad om att du har mycket mer och bättre pysselgrejer hemma. Här får man ju mer än man behöver.

    SvaraRadera