söndag 2 mars 2014

Tovningsgille

Igår var det tovningsgille på Langska huset.


Huset var fullt av folk som tovade.
Både proffs, vana tovare och nybörjare.
Var och en gjorde en liten filtbit under ledning av 
Malin Sjöstrand, Laila Lundström och Annika Grandelius.


Ull, kardflor och nålfilt i alla möjliga kulörer fanns att välja på.
Dessa blev dekorationer på en botten som mönstrades på båda sidor.


Med hjälp av rulltekniken tovades det hela ihop till ett tyg,
som formades till en vimpel.
 

Föreningens fyra senaste ordföranden var med - två tovade.
Regionens representant tovade,
två representanter från länsstyrelsen tovade,
och så många föreningsmedlemmar.

En vimpel av var blev till ett helt flaggspel.


 Till sommaren hänger det i min trädgård,
för alla tovade till mig.

Tusen tack!

1 kommentar:

  1. Jag hade så gärna kommit, men min Indiensjuka satte stopp. Vila hela helgen och hoppas att veckan som kommer blir host och feberfri...men jag kan inte nog instämma med alla andra, du har gjort ett fantastiskt arbete under alla dina år. Jag gläds åt att få varit med alla år och att jag lärt mig så mycket av allt ditt kunnande. Stort tack och kram från Britt

    SvaraRadera