onsdag 10 juni 2015

Naket och klätt ...

- Kroppens arkitektur. Mode som konst och hantverk.
Så heter utställningen som pågår just nu på Galleri GKF.
Mitt i Visby innerstad.


Kerstin Boulogner visar plagg och modeskisser.
Kerstin som har många år i yrket och stor erfarenhet, säger så här:
"Jag konstruerar med min vinkelhake ett tvådimensionellt mönster 
för tillskärning i full skala, till en tredimensionell form på en kropp i rörelse."


"Att hitta modeller och passform för både män och kvinnor,
vi har ju så olika passform, uttrycksbehov och preferenser - 
det är själva konsten!"


En härlig femtiotalskänsla har hon i sin formgivning.
Snyggt kvinnlig och alltid bästa material.
Det ska kännas snyggt länge - SLOW FASHION, helt enkelt.
Mer om Kerstin hittar du här.

Imorgon blir det broderi igen!

2 kommentarer:

  1. Riktig retro stil...coolt tycker jag ;))
    Ha det gott!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Svar till dej min vän ;))...jaa det är scilla från vår tomt, men bilden tog jag i maj någon gång...det blommar ju lite senare hos oss vet du, hihi....men som sagt, det är säkert en månad sen...
    Kram bia

    SvaraRadera