söndag 17 augusti 2014

Yvonne Christiansen

Hurra för dig Yvonne!
För ditt utforskande av skinnets möjligheter.


Jag tror det bara är du som skulle komma på tanken,
att sy smock på ett nappaskinn.
Men så spännande struktur det blir.
Hur tänker du dig fortsättningen på detta?
För inredning, som konst eller mode?


Hurra för dig Yvonne!
För dina fina mönster tryckta på skinn.
Äntligen någon som har egna motiv och stämplar.
 Så enkel formgivning men så raffigt utnyttjad.
En enkel del blir en helhet som delas i olika kulörer.

Och vänder jag blicken något neråt ser jag flera,
 färgade skinn med gyllene tryck.
Ännu ett sätt att mönstra med den "enkla" stämpeln.

 
Gyllene mönster på kungligt blå botten.
Jag önskar att du får mer tid.
Tid för ditt hantverk och ditt skapande.
Jag önskar att du hittar en mecenat,
för du har så mycket att ge.
Jag vill se mer!

1 kommentar:

  1. Yvonne är så duktig, hon är den som sticker ut och har nytänkande bland alla skinnarna. Jag älskar hennes saker.

    SvaraRadera