torsdag 7 augusti 2014

En dag i stan...

...just nu blir en dag i medeltiden.
Hantverk, marknad och föreläsningar.


Full aktivitet på Kapitelhusgården där Åsa Vävare har sin kurs.
Väv ihop en börs med hjälp av en liten bandgrind.
 Du ser den i Åsas syskrin och här får du veta mer.


Jag vandrar vidare och kommer till S:t Lars ruin.
Här är full aktivitet med svärdskonster.
Som gammal fäktare måste jag kolla in det hela.


Vilken miljö - annat än de svettluktande gympasalar jag stred i.
Jag drar mig mot marknaden på Gotlandsänget.


Här är kommersen i full gång.
Seriösa handelsmän i välgjorda stånd.
Och så mycket fin slöjd det finns att ta del av.


Vad roligt det är att se hur veckan har vuxit.
Så mycket folk som kommer hit.
 Vilken skaparglädje det finns,
 och så väldigt duktiga slöjdare många är.

Här frågar vi inte vad vi ska ha slöjden till.
Här har slöjden hittat hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar